Subject: FW: Kasutusloa taotlus 2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kinnistutel Allika külas, Harjumaa
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Mar 2024 10:14:48 +0200

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Magno Kure <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 12, 2024 10:12 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: Re: Kasutusloa taotlus
2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kinnistutel Allika külas,
Harjumaa

Tere

Kuidas vastusega läheb, kas olete saanud tegeleda?

Parimate soovidega / Best regards

Magno Kure |  <https://www.linkedin.com/in/magno-kure-19039243/> in

Juhatuse liige / Tegevjuht

Member of the Board / CEO

Smartecon OÜ

+372 555 76542

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Elliko Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Date: Monday, 4. March 2024 at 11:39
To: Magno Kure <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kasutusloa taotlus
2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kinnistutel Allika külas,
Harjumaa

Tere

Oleme Teie kirja kätte saanud.

Anname Teile vastuse selle nädala jooksul.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Magno Kure <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, February 28, 2024 10:58 AM
To: Janno Sammul <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Mart Michelis
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Marek Lind <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tiit Harjak
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Elliko Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Aus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Erko
Kundla <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria
Veermäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Ringo Heidmets <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kasutusloa taotlus
2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kinnistutel Allika külas,
Harjumaa

Tere

Kirjutame taaskord seoses Kureniidu/Kurepõllu/Uue-Kure kasutusloa
menetlemisega, kuna meile teadaolevalt ei ole meie 20.12 saadetud kirjale
vastatud. Allolev tekst on ka manuses olevas päringus.

Smartecon OÜ on esitanud Kureniidu/Kurepõllu/Uue-Kure, Kuusalu vald
ehitatud päikeseelektrijaama osalise kasutusloa taotluse.

Transpordiamet on esitanud osalisele kasutusloa taotlusele omapoolsed
märkused. Smartecon OÜ on seisukohal, et Transpordiameti toodud märkused
ei ole aluseks osakasutusloa mitteväljastamiseks.

Transpordiameti poolt 07.12.2023 esitatud märkused olid järgmised:

Juhime tähelepanu, et piirdeaia/alajaamadele juurdepääsuks väravate/heki
(edaspidi rajatised) rajamine on käesolevaks ajaks teostamata, millede
väljaehitamise kohustus kajastus ka KOV väljastatud ehitusloa tingimustes.
Rajatised on vajalikud selleks, et projektikohase aia rajamisega takistada
omavolisite juurdepääsude tekkimist pargi alale ja Elektrilevi OÜ
alajaamadele.

Transpordiameti hinnangul on tõenäoliselt ehitustööde käigus saanud
riigitee nr. 11260 Jõelähtme-Kemba tee mulle ning riigitee katend
kahjustada. Huvitatud isik kohustab sõlmima riigtee taasatmistööde
teostamise täitmise tagamiseks pangaga lepingu, millega pank võtab
kohustuse riigiteele tekitatud kahjustuste likvideerimistööde tagamise
kohta garantiikirja väljastamiseks Transpordiametile summas 10 000 eurot.
Transpordiamet saab anda pargi osalisele kasutusloale kooskõlastuse peale
huvitatud isiku poolt garantiikirja esitamist Transpordiametile. Huvitatud
isik tagab, et vastav garantiikiri kehtib ja on jõus seni, kuni Huvitatud
isik on nõuetekohaselt riigitee ja transpordimaa kahjustused
likvideerinud, vajadusel pikendab Huvitatud isik garantiikirja kehtivust.
Tagades selle katkematu ja pideva olemasolu korrastatud teemaa
vastuvõtmiseni Transpordiameti korrashoiu projektijuhi poolt.

Smartecon OÜ 20.12.2023 esitatud vastuste täiendused:

1.	Smartecon OÜ on korduvalt puntki 1 raames selgitanud, et piirdeaia
ja heki puudumine ei takista osakasutusloa väljastamist.

Samuti ei nõua päikeseelektripark kui selline piirdeaeda, kuivõrd PEJ
puuduvad sellised elektrirajatise ligipääsetavad komponendid, millistega
kokkupuutel võiks keegi saada elektrilöögi. Seega on rajatise ohutus
tagatud juba käesoleval hetkel.

Elektrilöögi saamiseks tuleks tahtlikult lõhkuda elektrirajatist (lõigata
kaableid katki või lõhkuda inverterite korpusi või tungida alajaamadesse
sisse). Juhul, kui pahatahtlikul isikul on soov tungida alajaama või
lõhkuda PEJ seadmeid ei takistaks teda ka piirdeaed.

Smartecon OÜ juhib tähelepanu asjaolule, et osakasutusluba ei vabasta
piirdeaia/väravate/heki rajamise kohustusest lõplikult ehk ei anna
võimalust ehitusloas sätestatud tingimuste vältimiseks. Kuid osakasutusloa
andmisel tuleb kaaluda kas on täidetud rajatise eelkõige ohutu kasutamise
nõue ehk kas rajatist on võimalik juba ohutult osaliselt kasutusele võtta
ilma, et oleks täidetud kõik, sh ehitusloaga, sätestatud nõuded. Smartecon
OÜ on seisukohal, et rajatise ohutus on tagatud ka piirdeaia ja heki
puudumisel eelnevalt toodud põhjustel.

Piirdeaed ja hekk ei ole ehitusloas välja toodud omavolilise juurdepääsu
takistamiseks. Transpordiameti nõudel täpsustati ehitusloas, et piiraia
rajamisel tuleb arvestada, et oleks ligipääs tagatud Elektrilevi OÜ
alajaamadele ning milliste teede kaudu. Projekteerimistingimused nägid
ette, et piirdeaed ja hekk tuleb rajade põhjustel, et arendajal võib olla
soov päikesepargi alal lambaid pidada ning  kuna päikesepark võib olla
visuaalselt häiriv. Arendaja ei saa nii või teisiti asuda lambaid
karjatama päikesepargiala ilma piirdeaiata. Projekteerimistingimustest on
toodud, et visuaalse häiringu mõju suurus on subjektiivne ning raskesti
mõõdetav. Päikesepargi piirinaabrid on Kuusalu vallavalitsusele
kinnitanud, et ei soovi piirdeaeda, kuna see nö tükeldab nende kogukonna.
Seega olukorras, kus isikud, kes elavad päikesepargi lähedal ei pea
piirdeaia kohest olemasolu visuaalse häiringu takistamiseks
hädavajalikuks, ei saa see väidetav häiring olla takistav tingimus
osakasutusloa andmiseks.

2.	Täiendavalt on Smartecon märkuse punkt 2 raames teostanud
paikvaatluse ja esitanud Transpordiametile 20.12.2023 selgituskirja koos
tõenditega.

Transpordiamet ei ole käesoleva hetkeni 20.12.2023 kirjale vastanud ega
muul viisil põhistanud märkuses nr. 2 sätestatud 10 000 eurose
garantiikirja nõudmise aluseid.

Vastavalt haldusmenetluse seadusele viiakse menetlus läbi võimalikult
kiirelt ja efektiivselt vältides üleliigseid ebameeldivusi. Transpordiamet
ei ole Smartecon OÜ kirjale vastanud kaks kuud.

Palume selgitada, millisel alusel on jätnud Transpordiamet Smartecon OÜ
taotlusele vastamata, sh. pole esitanud ka teavitust vastamistähtaja
pikendamisest. Palune selgitada millisel objektiivsel kaalutlusel on
Transpordiamet seadnud osalise kasutusloa kooskõlastamise tingimuseks 10
000 eurose garantiikirja andmise, silmas pidades Smartecon OÜ poolt
20.12.2023 esitatud tõendeid ja selgitusi.

Parimate soovidega / Best regards

Magno Kure |  <https://www.linkedin.com/in/magno-kure-19039243/> in

Juhatuse liige / Tegevjuht

Member of the Board / CEO

Smartecon OÜ

+372 555 76542

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Timmo Vaher <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Date: Wednesday, 20. December 2023 at 19:54
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >,
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Aus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Magno
Kure <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kasutusloa taotlus
2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kinnistutel Allika külas,
Harjumaa

Tere,

Kirjutan seoses Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure kasutusloa taotlusega.

Transpordiameti poolt taotlusele lisatud lahendamiseks järgmised märkused:

1.	Juhime tähelepanu, et piirdeaia/alajaamadele juurdepääsuks
väravate/heki (edaspidi rajatised) rajamine on käesolevaks ajaks
teostamata, millede väljaehitamise kohustus kajastus ka KOV väljastatud
ehitusloa tingimustes. Rajatised on vajalikud selleks, et projektikohase
aia rajamisega takistada omavolisite juurdepääsude tekkimist pargi alale
ja Elektrilevi OÜ alajaamadele.
2.	Transpordiameti hinnangul on tõenäoliselt ehitustööde käigus
saanud riigitee nr. 11260 Jõelähtme-Kemba tee mulle ning riigitee katend
kahjustada. Huvitatud isik kohustab sõlmima riigtee taasatmistööde
teostamise täitmise tagamiseks pangaga lepingu, millega pank võtab
kohustuse riigiteele tekitatud kahjustuste likvideerimistööde tagamise
kohta garantiikirja väljastamiseks Transpordiametile summas 10 000 eurot.
Transpordiamet saab anda pargi osalisele kasutusloale kooskõlastuse peale
huvitatud isiku poolt garantiikirja esitamist Transpordiametile. Huvitatud
isik tagab, et vastav garantiikiri kehtib ja on jõus seni, kuni Huvitatud
isik on nõuetekohaselt riigitee ja transpordimaa kahjustused
likvideerinud, vajadusel pikendab Huvitatud isik garantiikirja kehtivust.
Tagades selle katkematu ja pideva olemasolu korrastatud teemaa
vastuvõtmiseni Transpordiameti korrashoiu projektijuhi poolt.

Selleks, et mitte koormata ehr.ee keskkonda tulevikus ebavajaliku infoga
edastame siinkohal omapoolsed kommentaarid ja soovime neile Teie poolset
tagasisidet.

1.	Juhime tähelepanu, et kõnealused Elektrilevi
alajaamad/liitumispunktid asuvad väljaspool piirdeaiaga piiratavat
päikeseelektrijaama territooriumi ja aed/hekk kindlasti ei takista
omavolilist juurdepääsu tekkimist Elektrilevi alajaamadele, pigem on
tegemist just vastupidise efektiga, milleks sõita kuskilt suure ringiga ja
läbi väravate kui sõiduki saab parkida tee äärde ja astuda 4-5m rajatiseni
ja vajalikud tegevused teha. Jätkuvalt märgime, et esitatud on osaline
kasutusluba mille raames ei taodelda kasutusluba ei aiale, ei hekile, ei
teenindusteele. Osalise kasutusloa eesmärk on võtta ehitusloas sätestatud
rajatis osaliselt kasutusele, kui see on tehniliselt võimalik ja mõistlik.
Smartecon OÜ poolt esitatud osaline kasutusluba katab ehitusloaga
taodeldud koguehitusmahust osalist mahtu, milleks on päikesepaneelid koos
alusraamidega, kinnistusisesed alajaamad ja maakaablirajatised. Meie poolt
esitatud osalise kasutusloa taotluse otsustamisel tuleb kontrollida, kas
taodeldavas osas on tööd teostatud vastavalt projektile ja nõuetele. Kas
aed, hekk või ligipääsutee on olemas või ei ole, ei ole konkreetse osalise
kasutusloa taotluse objektid ja need tuleb menetleda eraldiseisvalt.
2.	Meie hinnangul on esitatud märkus selgelt ebaõiglased. Puudub
tõendus, et Smartecon OÜ või ehitise omanik on vastutav mingi isetekkelise
sõidujälje tekkimise eest. Oleme esitanud töömaa skeemi kust toimus
ehitustegevus ja ehituse varustamine. Juhul keegi kolmas isik kasutas
omaalgatuslikult kuskilt otsesõitu, siis selle vastutuse panek ilma
tõenditeta Smarteconile ja/või omanikule on selgelt ebaõiglane. Smartecon
OÜ ei saa teostada järelvalvet ega alustada menetlusi asjaolude
selgitamiseks, selleks on Eesti Vabariigis kas kohalik omavalitsus või
politsei. Käesolevale e-mailile olen oma sõnade kinnitamiseks lisanud kaks
suvalist enda sõiduki gps väljavõtet (vt. manust), kus on näha millist
ligipääsu teed pidi olen sõitnud objektile ja objektilt ära. Lisaks käisin
19.12.2023 ja tegin fotod ning videolõigu teelõigust (
<https://smarteconee.sharepoint.com/:f:/s/SmarteconOpen/EiXoqf4ro8dCtpg_rX
yuG4IBO9_Y96ZP-gB2DCzm1vMDpg?e=goXPPb>
https://smarteconee.sharepoint.com/:f:/s/SmarteconOpen/EiXoqf4ro8dCtpg_rXy
uG4IBO9_Y96ZP-gB2DCzm1vMDpg?e=goXPPb)
3.	millele Transpordiamet teab olevat et on sedavõrd suured
kahjustused, et nende korrastamine maksab 10000 eurot. Videolt ja fotodelt
on näha, et puuduvad igasugused väidetavad katendi ja teeperve
kahjustused, küll aga on näha et riiklike teede lumetõrjet korraldav
partner on hoopis teeperve haljasala korralikult ülesse kündnud
lumesahaga. Selle info valguses oleme siiralt segaduses, millel põhineb
Transpordiameti seisukoht, millised on need tõendid ja kuidas ning millega
on põhjendatud 10000 euro suuruse garantiikirja tingimuse seadmine
konkreetse osalise kasutusloa menetlusega.

Tulenevalt eelnevast palume siiski esitatud osaline kasutusluba
olemasoleval kujul menetleda esimesel võimalusel.

Lugupidamisega,

Timmo Vaher

Projektijuhtimise juht

Head of Project Management

+372 5275 789

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Timmo Vaher
Sent: neljapäev, 7. detsember 2023 13:08
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Hannes Aus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Magno
Kure <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kasutusloa taotlus 2311371/14360_Kureniidu//Kurepõllu//Uue-Kure
kinnistutel Allika külas, Harjumaa

Tere,

Edastan Smartecon OÜ poolse kirjaliku pöördumise seoses osalise kasutusloa
taotlusega nr. 2311371/14360.

Lugupidamisega,

Timmo Vaher

Projektijuhtimise juht

Head of Project Management

+372 5275 789

[email-masked] <mailto:[email-masked]>